-
10
Nov
Η συνέντευξη της καθ. Θάλειας Δραγώνα στον “Παρατηρητή της Θράκης” σχετικά με το διαβόητο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων (ΠΕΜ) είχε το ενδιαφέρον της, άσχετα με την αληθινή της αιτία. Σημειώνουμε κάποια σημεία της, έτσι γιατί ποτέ κανένας δεν τολμάει να πει για το θέμα την αλήθεια. Είτε γιατί την αγνοεί (και πώς να τα βάλει με την Επιστήμη αυτοπροσώπως…), είτε γιατί είχε ΣΥΜΦΕΡΟΝ από το Πρόγραμμα που τάισε επί πολλά χρόνια εκατοντάδες κόσμο, ντόπιο και μη.
1) Σύμφωνα με τη Θ.Δ. “το εκπαιδευτικό υλικό του ΠΕΜ είναι ένα πρωτοπόρο εκπαιδευτικό υλικό”. Εξ όσων γνωρίζουμε η διαθεματικότητα ως διδακτική προσέγγιση, σε συνδυασμό με τη διερευνητική και συνεργατική μάθηση, ήταν στον πυρήνα της εισαγωγής των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση μέσω του προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ και άλλων δράσεων της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ, πολύ πριν την έναρξη και εφαρμογή του ΠΕΜ. Εκπονήθηκαν διδακτικά σενάρια σε ψηφιακή μορφή, εκδόθηκαν διαθεματικές δραστηριότητες, οργανώθηκαν πρότυπες διδασκαλίες, με πιλοτική εφαρμογή αρχικά σε Θράκη, Λέσβο, Σάμο, Σύρο, Αχαΐα, Αττική, Ήπειρο και αλλού. Κι όλα αυτά χωρίς να κοστίσουν εκατομμύρια ευρώ!
2) Κατά την υπεύθυνη του ΠΕΜ το ανωτέρω υλικό “βοήθησε να μειωθεί πάρα πολύ η αποτυχία των παιδιών της μειονότητας στο γυμνάσιο και η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου”. Καμμία σχέση με την πραγματικότητα. Τα παιδιά της μειονότητας εστράφησαν στην δημόσια εκπαίδευση χάρη στην ποσόστωση που τους άνοιξε τις πύλες της Ανώτατης Εκπαίδευσης, τελεία. Καμμία αξιοσημείωτη πρόοδος στην ελληνομάθεια δεν έχει μετρηθεί από 15ετίας, είτε οφειλόμενη στο ΠΕΜ είτε οπουδήποτε αλλού, τελεία.
3) Στο ερώτημα της εφημερίδας για τις αντιδράσεις των μειονοτικών δασκάλων απέναντι στη χρήση των βιβλίων του Προγράμματος, η Θ.Δ. δηλώνει ότι δεν έχει καταλάβει καλά τις ενστάσεις των εκπαιδευτικών και των γονέων και θεωρεί ότι μετά από 17 χρόνια τα βιβλία πάλιωσαν και χρειάζονται επικαιροποίηση (με το αζημίωτο, υποθέτω). Πάντως επιμένει να τους αποδίδει θετική συμβολή στην ελληνομάθεια των μουσουλμανοπαίδων των αστικών κέντρων και διπλωματικά προτείνει “να μοιράζονται στα σχολεία επιπλέον των υπαρχόντων και τα βιβλία των δημοσίων σχολείων, ώστε ο εκπαιδευτικός να χρησιμοποιεί το πιο κατάλληλο για τους μαθητές”.
Και ένα ερώτημα για το προαναφερθέν χρυσοτόκο “Πρόγραμμα Φραγκουδάκη” (πού χάθηκε αλήθεια η έτερη επιστημόνισσα;). Έτρεξε στην Ξάνθη κάποια εισαγγελική έρευνα σε αναζήτηση της πορείας του διατεθέντος δημοσίου χρήματος;
- Published by kkar in: Αρθρα & απόψεις Συμβαίνουν στη Θράκη
- If you like this blog please take a second from your precious time and subscribe to my rss feed!