Στίς 24 Νοεμβρίου 2014 κατατίθεται πρός ψήφιση στή Βουλή τροπολογία τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας πού ἀφορᾶ οὐσιαστικά ζητήματα τῆς μειονοτικῆς ἐκπαίδευσης. Πρόκειται γιά ρυθμίσεις ἀφορῶσες τήν παραγωγή διδασκόντων στά σχολεῖα αὐτά ἀλλά καί γιά ἄλλα, διοικητικά θέματα. Οἱ ἐπερχόμενες ἀλλαγές εἶναι πολύ σημαντικές, γιαυτό καί στήν τριήμερη ἐπίσκεψη στή Θράκη τοῦ γ.γ. Θρησκευμάτων Γιώργου Καλαντζῆ ἐπιχειρήθηκε μιά προετοιμασία τοῦ ἐδάφους. Ποιές εἶναι οἱ ἀλλαγές αὐτές;
1) Ἱδρύεται ἕνα «διδασκαλεῖο» στό ΔΠΘ (Ἀλεξανδρούπολη), μόνο γιά μέλη τῆς μειονότητας πού τελειώσαν ἑλληνικά Παιδαγωγικά Τμήματα, πού θά βγάζει τούς δασκάλους γιά τά μειονοτικά σχολεῖα, στή θέση τῆς παλιᾶς ΕΠΑΘ.
2) Οἱ δάσκαλοι ἀπό τήν μειονότητα θά παίρνουν θέσεις μόνο στό μειονοτικό πρόγραμμα καί οἱ ἄλλοι μόνο στό ὑπόλοιπο (ἡ κατάσταση ἔτεινε πρός ἀνατροπή σέ βάρος μας).
3) Καταργεῖται ἡ αὐτονομία τῆς διοικητικῆς δομῆς τῶν μειονοτικῶν σχολείων καί ὑπάγονται στόν Περιφερειακό διευθυντή Ἐκπαίδευσης (ἀντί τοῦ Συντονιστῆ), μέ παράλληλη ἐξομοίωση τῆς λειτουργίας τους (ὑπηρεσιακά συμβούλια, τέσσερεις σχολικοί σύμβουλοι…)
4) Ἐξορθολογίζεται ἡ διαδικασία πρόσληψης τῶν διδασκόντων (πίνακες διοριστέων, διαγωνισμοί ΑΣΕΠ)
5) Ἀναφέρεται παντοῦ «μειονοτικό» κι ὄχι «τουρκόγλωσσο» πρόγραμμα καί «μειονοτική» ἀντί «τουρκική» γλῶσσα. Ναί, δέν εἶναι κι ἐπανάσταση ἀλλά μένει ἕνα παράθυρο ἀνοιχτό (γιά τήν πομακική) στό μέλλον. Λέμε, τώρα.
Οἱ ἀντιδράσεις τῶν τουρκοφρόνων εἶναι βεβαίως ἀρνητικές ἀλλά τό μέτωπό τους ἔχει διασπαστεῖ. Στήν Ξάνθη εἶναι περισσότερο ἀρνητικοί οἱ δάσκαλοι καί ὁ Ζεϊμπέκ, στήν Κομοτηνή ὁ Χατζηοσμάν καί τό DEB. Ὅπως καί νά ἔχει τό πρᾶγμα εἶναι πολύ σημαντικό ὅτι γιά μιάν ἀκόμη φορά τρέχουν πίσω ἀπό τίς δικές
μας πρωτοβουλίες κι ὄχι τό ἀντίστροφο πού βλέπαμε γιά χρόνια…