πειδ παράγινε τ κακ μέ τ βιβλίο στορίας τς Στ΄ Δημοτικο κα τς γελοες ντιδράσεις τν housewives κα τν λευρομαγείρων (ς προσφυς λέχθη π δεολογικς συνοδοιπόρου το γχειρήματος), στς ποες δυστυχς συμμετεχαν κα κάτι περίεργοι δικο μας (βλ. π.χ. τ μετικ ντιδραστικ κείμενο πο μεταξ λλων συνυπέγραψαν λεεινς μεγαλοεκδότης Καρασκος κα θλιος πρόεδρος τς ΕΛΜΕ Ροδόπης Δαπέργολας), ρθε πιτέλους ρα ν μιλήσουν κα ο εδικοί. ς στορικς λοιπόν, καταθέτω δ τ δικ μου ποψη γι τ βιβλίο τς Ρεπούση, τν ποία βεβαίως πίσης πικρίνω, χι μως γι παραχαράξεις κα ποσιωπήσεις, λλ πλούστατα γι φανατισμό, παρανοϊκ μμον στν λληνικ στορία (πως ποδεικνύεται κα π τς περβολικ πολλς σελίδες το γχειριδίου) κα πέρμετρη θνικιστικ στερία. Προτείνω συνεπς τν μεση πόσυρση το βιβλίου κα τν ντικατάστασή του π πολ πι σύντομο, πο ν καλύπτει μάλιστα λόκληρη τν λληνικ στορία, π τν ξς μορφή:

     «Ο λληνες κατέβηκαν τμηματικ στν χρο τς σημερινς λλάδας μέσα στ 2η χιλιετία π.Χ., ξοντώνοντας ποδουλώνοντας τος γηγενες προελληνικος πληθυσμος (μ τος ποίους φυσικά, παρ τ κπορευόμενα π κάποιους ντιεπιστημονικος θνικιστικος κύκλους, οδεμία φυλετικ σχέση εχαν). Κύρια χαρακτηριστικ τους ταν πόλεμος κα διχόνοια, ς μαρτυρε κα μόνιμος πολιτικός τους κατακερματισμς σ πόλεις-κράτη. Βεβαίως νέπτυξαν κα κάποιες μορφς πολιτισμο, πως τ κατσικίσιο τυρί, τ βρασμένο βρουβοβλάσταρο, (στω κα ς μίμηση) πιτυχς υοθέτηση το φοινικικο λφαβήτου κα κυρίως θεσμς το ρχαίου κουρείου, τ ποο ποτέλεσε τόπο συγκέντρωσης κα διεξαγωγς πολιτικν συζητήσεων (Παράθεμα 1: Τετρασέλιδη περιγραφ τν θηναϊκν κουρείων τς ποχς το Περικλ). Πέραν τούτου μως, ταν γριοι κα αμοχαρες, πως πέδειξε κα φιλόξενη κα βίαιη συμπεριφορ τους πέναντι στος Πέρσες (ο ποοι στς ρχς το 5ου α. π.Χ. εχαν προβάλει μιά σειρ π οκονομικ πολ συμφέρουσες προτάσεις γι ερηνικ συνεκμετάλλευση το Αγαίου), συμπεριφορά πο διατάραξε τ κλμα της π καιρο παγιωμένης λληνοπερσικς φιλίας, μιά κα δν δικαιώθηκαν δυστυχς ο προσπάθειες τν σωφρόνων κα μετριοπαθν παδν τς real politik (Παράθεμα 2: πτασέλιδη νάπτυξη το πολιτικο ράματος το φιάλτη). νέπτυξαν πίσης κραες μορφς μπεριαλιστικς πολιτικς, πως δείχνει τόσο παρξη τς θηναϊκς Συμμαχίας, σο κυρίως κστρατεία το προκλητικο μονάρχη λέξανδρου. Ατς χι μόνο καπηλεύτηκε φασιστικ γεωγραφικς νομασίες (πργμα πο ργότερα θ μελλε ν προκαλέσει προβλήματα στ δημοκρατικ δικαίωμα το ατοπροσδιορισμο γειτονικν λαν), λλ προέβη κα σ μι αματοβαμμένη κστρατεία, πο θεσε τος Πέρσες κα πολλος κόμη σιατικος λαος κάτω π να δυσβάστακτο ζυγό, ποος ταν βεβαίως κα πολιτιστικός, μιά κα τος νάγκασαν σν τος λλοις ν μάθουν κα λληνικά. Γι ν τος βασανίσουν μάλιστα κόμη περισσότερο, γέμισαν τότε τ γλώσσα μ τόνους κα πνεύματα, κραο φασιστικ μέτρο πο δυστυχς μόνο 23 αἰῶνες ργότερα μελλε ν καταργηθε.

     Στ συνέχεια ρθαν ο Ρωμαοι μπεδώνοντας οσιαστικ γι πρώτη φορ ερήνη κα νότητα στν περιοχή. Γρήγορα μως ρωμαϊκ διοίκηση μεταλλάχθηκε σ στυγν τυραννία, ταν μία σειρ φανατικν ατοκρατόρων μέσα στν 4ο α. μ.Χ. βοήθησε κα ν τέλει πέβαλε τν πικράτηση μις σκοταδιστικς θρησκείας, βυθίζοντας τν τόπο στν παρακμή, τ μισαλλοδοξία κα τν προκατάληψη. Κα ν τίποτε ξιοσημείωτο δν συνέβη τος πόμενους 17 αἰῶνες, ξαφνικά, στ 1453, παρατηρήθηκε συνωστισμς ξω π μιά μεγάλη πόλη κοντ στν Βόσπορο. νας νέος κα δραστήριος λαός, ο θωμανοί, εσλθαν ερηνικ μετ π παράκληση το δημάρχου, ποος κα παρέδωσε στν γέτη τους Μωάμεθ Β΄ τ χρυσ κλειδ τς πόλης, πο εναι γνωστ ς σταμπούλ. Ξεκίνησαν τσι κάμποσοι αἰῶνες ερηνικς συνύπαρξης, πο πρξε διαίτερα δημιουργικ κα γόνιμη, καθς νανέωσε τν παρηκμασμένο κα βουτηγμένο στν σκοταδισμ μεσαιωνικ βαλκανικ κόσμο. Ο θωμανο φεραν στν περιοχ μιά νέα πνο πολιτισμο, πο κτεινόταν π τ φιλοσοφία, τς τέχνες κα τ γράμματα, ς τς πλέον λικς πλευρς τς καθημερινς ζως. (Παράθεμα 3: Ρύζι μ κιοφτέδες κα μυζήθρα – λικά: 500 γραμ. ρύζι, 300 γραμ. μυζήθρα, 3 αγά, 1 κομμάτι νάλατο τυρ τριμμένο, 20 τηγανητο κιοφτέδες, 1 κιλ τοματοπολτός, 1 καρότο, 1 κρεμμύδι τριμμένο, 2/3 φλυτζανιο λάδι, λίγος βασιλικός, 2 κουταλις φρέσκο βούτυρο, λάτι. – Βράζουμε γι λίγο σ μιά κατσαρόλα τν τοματοπολτ μ τ κρεμμύδι, τ καρότο κα τν βασιλικό. Προσθέτουμε λάτι κα λάδι κα λίγο ργότερα τος κιοφτέδες. Βράζουμε τ ρύζι σ λατισμένο νερ κα δυνατ φωτιά, τ βγάζουμε σπυρωτ κα ταν κρυώσει, προσθέτουμε τ μζήθρα, τ βούτυρο, τ αγ χτυπημένα κα τ τυρί. Βάζουμε τ μγμα σ μεγάλη πιατέλα κα τ γαρνίρουμε μ τος κιοφτέδες κα τ σάλτσα τους. Καλή σας ρεξη). Δυστυχς μως στς ρχς το 19ου α. κάποιοι γνώμονες τρομοκράτες, πο ταν κολλημένοι σ παρωχημένες κα ζοφερς θνικοθρησκευτικς δεοληψίες, δν κτίμησαν τίποτε π’ λα ατ κα παναστάτησαν. Τ ποτέλεσμα ταν βίαιη διακοπ τς λληνοτουρκικς συναλληλίας κα δρυση νεξάρτητου κράτους, στ ποο μως ετυχς τν κυρίαρχο λόγο δν τν εχαν ο σκοταδιστές, τύπου Θ. Κολ., Γ. Καρ., Γ. Μακρ., λλ νθρωποι πο εχαν γαλουχηθε μ τ φτα τς πολιτισμένης Ερώπης. (Παράθεμα 4: ννι σελίδες μ βιογραφικά το Θεόκλητου Φαρμακίδη). Στ συνέχεια βεβαίως λαβαν χώρα διάφορες ξελίξεις πο ταλαιπώρησαν τ χώρα κα δν τν φησαν ν ναδιοργανωθε στ πρότυπα τν προοδευτικν γειτόνων της (Παράθεμα 5: Φωτογραφία το μεγάλου μεταρρυθμιστ γέτη Μουσταφά Κεμάλ).

     Αὐτὸ συνέβη μόνο ἀπὸ τὸ 1996 καὶ ἑξῆς, ὅταν στὸ καθυστερημένο κρατίδιο ἐπεκράτησε ἐπιτέλους ἐκσυγχρονισμὸς ὑπὸ τὴν ἐμπνευσμένη πολιτικὴ ἡγεσία τοῦ Κώστα Σημίτη καὶ τὴ φωτισμένη πνευματικὴ καθοδήγηση μίας ἀπαστράπτουσας ἐλίτ, προερχόμενης ὡς ἐπὶ τὸ πλεῖστον ἀπὸ τὴ ρεβιζιονιστικὴ Ἀριστερὰ (Παράθεμα 6.764 σελίδες ἀρθρογραφίας ἀπὸ τὸ «Βῆμα τῆς Κυριακῆς»). Ἡ προσπάθεια γιὰ τὸν μετασχηματισμὸ τῶν ἀπαρχαιωμένων καὶ ἀναχρονιστικῶν κοινωνικοθρησκευτικῶν δομῶν τῆς Ἑλλάδας συνεχίζεται»…

Αὐτὰ ὡς μάθημα ἑλληνικῆς Ἱστορίας καὶ πολύ σᾶς εἶναι. Ἀρκοῦν μάλιστα ὄχι μόνο γιὰ τὴ Στ΄ Δημοτικοῦ, ἀλλὰ γιὰ ὁλόκληρη συνολικὰ τὴν Πρωτοβάθμια καὶ Δευτεροβάθμια Ἐκπαίδευση. Πρόκειται γιὰ ὕλη ποὺ μαζὶ μὲ τὰ παραθέματα μπορεῖ ἄνετα νὰ διδαχθεῖ σὲ 24 διδακτικὲς ὧρες (2 ἀνὰ σχολικὴ χρονιά) καὶ ἔτσι θὰ περισσέψει πολύτιμος χρόνος γιὰ τὴ διδασκαλία ἄλλων πολὺ πιὸ χρήσιμων μαθημάτων ὅπως Σεξολογίας, Ἀστρολογίας, Ρεφλεξολογίας, Μαθημάτων Σύγχρονης Νεοελληνικῆς Οἰκονομικῆς Ἐπιστήμης (τζόγος-μίζες-δάνεια), Μελέτης τῶν Θρησκειῶν (ὅλων πλὴν τῆς basclasse χριστιανικῆς) καὶ Μαθημάτων Πολιτικοῦ Ἐκσυγχρονισμοῦ. Ἄντε, γιατί παράγινε τὸ κακὸ μὲ τοὺς Ἑλληναράδες καὶ τὶς γελοῖες ὀνειρώξεις τους. Νισάφι πιά!

                                                                                              Ο ΕΞ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ